Alternatief voor kattenverjagers

Heeft u last van geluidshinder door kattenverjager (deze toestellen geven een pijnlijke pieptoon af van 140 decibel)? Meld het hier! Ook wat u juridisch kunt doen tegen deze vorm van geluidsoverlast.

OPROEP! Wij willen u vragen als u of uw kinderen medische klachten krijgen door de hoge pieptoon: Meld het aan de huisarts! Omdat (KNO) artsen en audiologen geen signalen binnen krijgen blijft dit een onderkent probleem!
Plaats reactie
Rob Siteur
Berichten: 3
Lid geworden op: 13-03-2014 09:58

Alternatief voor kattenverjagers

Bericht door Rob Siteur » 13-03-2014 11:53

Ik had eigenlijk gehoopt op dit forum suggesties te vinden hoe ik zonder zo'n onding van een kattenverjager waar mogelijk ook kinderen last van hebben de pissende en scheitende katten van mijn buurtgenoten uit onze tuin kan houden. Iemand enig idee? Gif is ook niet lekker voor kinderen.

mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Bericht door mosquito » 13-03-2014 12:10

Er is speciaal schrikdraad voor katten. Ik zal gaan kijken welke alternatieven er zijn om katten uit de tuin te gaan houden. Dank voor uw tip!

Wij willen dan wel alternatieven die dan ook echt werken. Een eerdere tip die ik binnen heb gekregen is bepaalde planten. Echter dat hielp niet. Verder heb je bij de Action kattenschrik te koop voor niet veel geld. Ik heb berichten gehoord dat dit ook zeer effectief is. Echter nadeel daarbij vind ik dat je dat steeds wel zo nu en dan moet blijven kopen.

Een kattenverjager dat wekt boven het gehoor van de mensen zou nog kunnen. Een kat kan horen tot en met 50 kilohertz. En een mens tot circa 20KHz. Een oplossing zou zijn dat je een kattenverjager gaat kopen dat werkt op 30 kilohertz dan wel een zuivere toon uitzendt dat beslist niet hoorbaar is voor de mensen. Echter onderzoek naar ultrasoon geluid is er niet of nauwelijks gedaan. Wat de latere gezondheidsinvloeden zijn op de mens is ongekend.


Test van de Vara:

http://vroegevogels.vara.nl/Fragment.15 ... d922f8ca7e

Het gebruiken van gif raad ik af. Immers de kat kan er niets aan doen dat hij toevallig in uw buurt rondloopt. De eigenaar is verantwoordelijk voor zijn dieren. In een gemeente is er zelfs APV die een artikel geeft aan loslopende katten!

Is dit iets?

http://www.ongedierteplaats.nl/drukspui ... rc=cat_box

Rob Siteur
Berichten: 3
Lid geworden op: 13-03-2014 09:58

waterspuit tegen katten

Bericht door Rob Siteur » 13-03-2014 20:53

Informatie over de spuit stond in een reactie op mijn eerste post. Had ik gemist. Bedankt

wanhoop
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-03-2014 12:28

verkeerde doelgroep

Bericht door wanhoop » 15-03-2014 12:31

Deze actie richt zich op de verkeerde groep mensen. De actie richt zich op slachtoffers en niet op daders. De aanschaf van een dure kattenverjager is een laatste wanhoopsdaad van mensen met overlast door katten. Na jarenlang veel geld te hebben uitgegeven aan middelen, tips, vruchteloze gesprekken met kattenbezitters, het steeds vernieuwen van zaaigoed, pas geplante plantjes, vernieuwen van planten die door het “sproeien van urine” van de katten dood zijn gegaan, herhaaldelijk schoonmaken van (voor)deuren van huizen door het “sproeien van urine” van katten. Na het tuinieren tot de ontdekking komen, dat er tussen je vingers en onder je nagels kattenstront zit. Katten zijn de verspreiders van de virus Toxoplasmose (zie wikipedia). Een virus waarmee je ongemerkt mee besmet kan zijn en bij vrouwen het virus van invloed is op het ongeboren vrucht. Het is voor een moeder/ouders een hard gelach, wanneer je na de geboorte van je kind tot de ontdekking kom dat het besmet is met toxoplasmose en je kind na drie jaar al komt te overlijden na een ziekenhuis verblijf van 2,5 jaar. En dat alleen omdat de eigenaren van katten weigeren hun katten bij zich te houden. Een “asociale” houding. Daarom moet de actie zich richten op de kattenbezitters en de politiek, opdat voor kattenbezitters dezelfde maatregelen van toepassing zijn als bij hondenbezitters: kattenbelasting, verbod op loslopende katten, opruimen van ontlasting. Dan is de aanschaf van een dure kattenverjager niet meer nodig en heeft niemand last van de pieptoon. Er zijn in Nederland meer kattenbezitters dan hondeneigenaren. Waarom moet een ander (veel) geld uitgeven om katten uit zijn tuin te houden. Waarom nemen kattenbezitters geen maatregelen.

mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Bericht door mosquito » 15-03-2014 12:56

Beste Wanhoop,

Wij begrijpen uw frustratie. Er zijn ook kattenverjagers op de markt te koop die niet hoorbaar zijn voor de mensen. Deze toestellen zijn veelal van betere kwaliteit en brengen ultrasoon geluid voort. Waar wij op tegen zijn is kattenverjagers die gebruik maken van hoogfrequent geluid die hoorbaar zijn voor de mensen. In de wet is niets geregeld over loslopende katten. Wel hebben wij een rechtszaak gezien waarbij de eigenaar van de kat werd gesommeerd voor het betalen van een boete per overtreding van een poepende kat. Verder begraaft een kat netjes de poep in tegenstelling tot een hond. Echter niet elke kat doet dit. Wij hadden last van een kat dat ging poepen op het gras. Het ruikt niet frisjes en wij zijn dan ook opzoek naar goede alternatieven. Het is gebleken dat een kattenverjager niet goed helpt tegen katten. Zo zag ik als postbode dat een kat gewoon voor het toestel ging zitten terwijl ik dat apparaat luid en duidelijk hoorde piepen. Als katten hiervan doof worden is het effect er niet meer.

wanhoop
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-03-2014 12:28

Bericht door wanhoop » 15-03-2014 16:00

Beste Mosquite,
Het is en blijft raar, dat wanneer iemand overlast veroorzaakt jij maar moet betalen voor de oplossing. Wanneer een dief bij jou iets steelt, moet jij de boete betalen. Raar toch. Het juist ondergraven van de ontlasting door katten is erger. Je ziet het niet, maar je hebt niet bij tuinieren wel aan je handen. Leuk om besmet te worden met toxoplasmose. Heb jij die ervaring al gehad met je kind(eren)? Hoe zou jij dat al eens ervaren?
Maar als jij weet waar ik de door jou bedoelde toestel kan worden gekocht ben ik best bereid, weer extra, geld daarvoor te betalen. Blijft bestaan, dat de actie gericht moet zijn op het asociale gedrag van de kattenbezitters.

GeneraalPutlucht
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-10-2014 13:05

Bericht door GeneraalPutlucht » 18-10-2014 13:08

mosquito schreef:Verder begraaft een kat netjes de poep in tegenstelling tot een hond.
Maak dat de kat wijs en dat bedoel ik letterlijk. Hier bij ons in de buurt enorm veel van die schijtbeesten waarvan minimaal 2 gewoon op bestrating schijten. En dan is begraven er natuurlijk niet bij.Het is gebleken dat een kattenverjager niet goed helpt tegen katten.
[/quote]
Ze komen inderdaad nog wel maar schijten doen ze niet meer in bijzijn van zo'n ding. Lang leve de kattenverschrikker.

mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Bericht door mosquito » 22-10-2014 10:30

U neemt het woord schijten in de mond. Wij noemen het gewoon poepen en schijten vinden we een naar woord. Wij zullen dit soort taal dan ook niet bezigen. U vraagt terecht of de eigenaars hier niet op aangesproken dient te worden als je last hebt van een kat. Daar zijn we het mee eens. Waar we het niet mee eens zijn is dat je overlast met overlast moet gaan bestrijden. Zo zijn er kattenverjagers dat continue een hoge toon afgeeft. In de wetgeving is het geregeld dat geluidshinder niet toegestaan is. Een loslopende kat mag helaas wel. Wij hebben getracht daarin verandering te brengen maar is niet gelukt. Door het invoeren van kattenbelasting net als bij honden. Maar de politiek voelt daar niets voor. De handhaving is lastiger dan bij een hond.

Plaats reactie

Terug naar “Geluidshinder door kattenverjager”