Ultrasoon geluid en gezonheid van de mens

Heeft u last van geluidshinder door kattenverjager (deze toestellen geven een pijnlijke pieptoon af van 140 decibel)? Meld het hier! Ook wat u juridisch kunt doen tegen deze vorm van geluidsoverlast.

OPROEP! Wij willen u vragen als u of uw kinderen medische klachten krijgen door de hoge pieptoon: Meld het aan de huisarts! Omdat (KNO) artsen en audiologen geen signalen binnen krijgen blijft dit een onderkent probleem!
mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Bericht door mosquito » 08-06-2015 22:03

Ik raad mensen aan om ook tweede kamerleden aan te schrijven en hun hiervan te overtuigen van het belang voor een betere wetgeving. Ook de raadsleden van je gemeente kun je aanschrijven. Wil je dat je bericht verspreid wordt onder de raadsleden van jouw gemeente? Schrijf dan de griffier aan. De griffier moet dan jouw brief doorgeven aan de raadsleden. Ik heb een geluidsmeter gekocht van 50 euro maar die blijkt niet te voldoen om geluidsmetingen te kunnen doen. Ik heb begrepen om een goede geluidsmeter te hebben wel duizenden euro's kost helaas.

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 09-06-2015 13:39

Mijn melding bij GGD is beantwoord met 1 regel!

"Wij zullen uw melding opslaan in ons systeem"

Natuurlijk heb ik deze teleurstellende maar ook woede opwekkende mail op mijn beurt beantwoord met de volgende woorden.


Geachte mevrouw Knol,

Dank voor uw bericht.

De vraag is natuurlijk wat deze opslag in uw systeem voor u, maar vooral voor mij betekent?

Hierover zou ik graag nog een reactie van u willen hebben.

Op advies van cardioloog zou ik uit de buurt moeten blijven van deze overlast.

Hoe ga ik dat aanpakken?

MVG

Chinta M.L.Koster

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 10-06-2015 14:56

Korte mededeling van GGD dat ik buren moet opzoeken voor contact en zij verder niets voor mij kunnen doen.

Hieronder mijn reactie.

Geachte mevrouw,

Dank voor uw reactie.

Spijtig dat u niet de moeite genomen had deze boodschap meteen te geven?

Waarom eerst een kluitje in het riet toezenden? Een kluitje waar al zoveel mensen een gewoonte van maken om het eigen gemak te dienen.

Ik wil u graag aanraden om de site www.pieptoon.nl te bekijken, waar o.a collega GGD artsen hun verhaal doen omtrent dit onderwerp.

Met uw advies om buren te gaan bezoeken heeft dit nauwelijks iets te maken.
Daar is een advocaat en de afdeling Handhaving van Gemeente samen met mij al mee bezig.

Maar uw collega GGD artsen hebben een totaal andere kijk op dit steeds groter wordende probleem wat door u kennelijk niet word onderkend en dus voor het gemak maar word onderschat en afgeschreven.

De medische consequenties die dit soort overlast mensen bezorgd zijn meer dan dramatisch en waar expliciet trotse wetenschappers maar geen nota van willen nemen.

En dat in een eeuw waar ons aller ogen zijn gericht op vernieuwing, vooruitgang, verruiming van bewustzijn, en duurzaamheid.

Je zou toch denken dat de mens daar een centrale rol in speelt.

Jammer dat gestudeerde ego's zichzelf maar niet willen optillen naar een iets hoge niveau waar ruimtelijker inzicht te vinden is.

Met vr gr

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 12-06-2015 10:22

Beste lezers, ik heb op 11 juni 2015 bezoek gehad van de inspecteur Handhaving van de gemeente die een geluidsman had meegenomen. Ik was vol van verwachting of nu de aap uit de mouw zou kunnen komen.
Niets bleek minder waar, omdat zowel de trillingen door hen niet gevoeld werden en de meetapparatuur slechts een licht LFG aangaven.Volgens geluidman zijn er betere apparaten maar die zijn zo kostbaar dat wij die niet aanschaffen bij de gemeente. Begrijpelijk volgens mij maar dan kunnen wij niet meer om de Provinciaal Omgevingsdienst om want die beschikt wel over de juiste apparatuur.

Ik heb vanochtend, daags na dit teleurstellende bezoek van goedwillende ambtenaren onderstaande mail gestuurd.



Today at 8:31 AM

Beste Henk,

Nog even resumerend...

Na jullie bezoek gisterochtend hoop ik toch niet echt dat het onderzoek is afgerond.
Er is en was geen geluid hier in huis tijdens dat bezoek, en dat bevestigde de geluidsman ook.
Geluidsoverlast was ook niet de klacht!
Wel werd er wat Lfg gemeten.
Ik ga er daarom vanuit dat de volgende stap, de Provinciale Omgevingsdienst in te schakelen nog steeds tot de mogelijkheden behoort.

Het is een situatie die zodanig inwerkt op gezondheid van mij en kennelijk ook anderen dat we dit niet zomaar kunnen afwimpelen als dat het over en uit kan zijn.

Een jaar lang niet langer dan 5 uurtjes kunnen slapen door overlast trillingen in heel het lichaam is voor mij een regelrecht aanval waarvan het zoeken naar de bron niet zomaar mag ophouden, en ook niet langer mag duren dan menselijkerwijs te verdagen valt.

Dan heb ik het nog niet over de lange weekeinden en avonduren op
doordeweekse dagen die constant voor overlast zorgen tijdens hobby uitoefening van buurman met apparatuur die nog niet is bekeken!
De Mosquito is ook nog steeds een mogelijkheid!

Dat de situatie complex is en jij de pech hebt gehad enkele malen voor niets hier geweest te zijn, daarvan hoop ik niet dat het plaatsen van werkzame meetapparatuur waar de Omgevingsdienst wel over beschikt word uitgesloten.

Het kan niet zo zijn Henk Borghuis, dat mensen lijden onder dramatische gezondheidsproblemen wegens gebruik apparatuur komend uit buurhuizen of van elders en doodziek mogen worden zonder dat er een normaal contact tussen buren heeft plaatsgevonden.
En echt, neem van mij aan dat ik geen aanstelster ben of situaties oproep die er niet zijn!

Waarom zou de veroorzaker juridisch, menselijk, of anderszins in de watten gelegd moeten worden als hij/zij constant energie weg mag zuigen van zijn buur?

Henk ik hoop dat contact om de bovengenoemde zaken tussen ons nog niet verbroken wordt.
Dossiers afsluiten kan pas als er werkelijk iets is aangetoond van beide kanten, en niet alleen gedupeerde de klos is en de ander zijn gang kan blijven gaan.

Mede omdat contact simpelweg geweigerd word om persoonlijke voorkeur..
Dat valt ook nog eens onder discriminatie.

Ik ben dan ook nog steeds zeer verdrietig en wanhopig
zo behandeld te moeten worden terwijl ik vind dat absoluut niet verdiend te hebben.

Wanneer mensen (buren in dit geval) hun gang mogen gaan ten koste van andere (buren) en zo dicht op elkaar voor vele uren per dag en nacht hun leven toch min of meer delen in woonsituaties zal er contact mogelijk moeten zijn en slaat het klakkeloos negeren van de ander allen maar wonden.

Meneer Borghuis, Henk ,ik hoor je vast nog wel ...

Hartelijke groet Chinta

mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Bericht door mosquito » 14-06-2015 16:26

Wat zijn de resultaten van de geluidsmetingen? Wat gaf de decibel meter aan?

Documentaire over bromtonen: http://www.debrom.nl

Onze ervaring met gemeentes tot nu toe: Zulke procedure's kosten vele jaren en eigenlijk gebeurd er vrij weinig. De lage tonen kunnen ze niet meten. En de landelijke politiek heeft hier vrijwel geen aandacht voor. Onze ervaringen zijn het beste met de SP. We hadden verwacht dat een partij dat naastenliefde hoog acht ook zou reageren, de Christen Unie...

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 14-06-2015 18:56

Dag Mosquito,

Ik krijg t.z.t van gemeente een bericht over wat er aangetoond is, maar voor mij is absoluut niet duidelijk geworden of dat zij daar jaren over gaan doen.
Wel werd er verteld dat er meerdere mensen rondom mijn woonsituatie ook bezocht worden.
Dat zijn geen directe buren maar wijken die niet ver van elkaar afliggen.
Denk aan 3 a 4 km verderop.
Ik heb gevraagd of ze mij in contact willen brengen met die mensen, want ook daar, zo werd verteld, zijn door bureau voor veel centjes metingen verricht die ook geen oplossing in enige richting hebben kunnen laten zien.
Voor verlichting van de nabije toekomst
is er dus weinig vrolijks te melden, al zou ik al heel blij zijn met wat contact van mede piepgevoeligen uit mijn omgeving..
mvg
Barbara

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 14-06-2015 19:03

Beste...

Nog een korte aanvulling op mijn voorgaande reactie.
De gehorigheid en de registratie van mijn gevoeligheid zou ook wel eens aan de bouw van mijn huis kunnen liggen, zei de beambte.
Bouw is uit 1980 afkomstig.
Met de bouw zoals die nu gepleegd wordt zou dergelijke overlast niet meer voor kunnen komen.
Ik heb mijn twijfels over zo'n bericht, maar koop daar vooralsnog ook niets voor. mvg Barbara

mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Bericht door mosquito » 15-06-2015 22:04

Hier nog een linkje over laagfrequent geluid:

http://www.nsg.nl/nl/lfg-31.html

Ik zag op de website van Laagfrequent geluid dat onhoorbaar geluid ook schadelijk is voor ons gehoor. Wanneer je ouder wordt kun je bijvoorbeeld steeds meer lagere tonen horen. Wat ik afraad is op deze geluiden te gaan fixeren. M.i. train je dan je hersenen op deze geluiden. Het is natuurlijk makkerlijker gezegd dan gedaan.

Bij het Tinnitus Loket hebben ze een luisterend oor waarnaar u gratis kunt bellen met veel begripvolle mensen. U kunt ze bereiken op telefoon 0800-84664887.

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 16-06-2015 12:55

Mooi bericht Mosquito,

Ik ben weer eens begonnen met mezelf cognitieve gedragstherapie te geven, gelukkig word ik daarbij door empathische huisgenoten goed ondersteund en hoef dus niet bij de psych op de bank omdat ik misschien wel niet goed snik zou zijn
In andere gevallen waar mijn hooggevoeligheid me nadelig beinvloede heeft dit ook subliem gewerkt.
Maar ik blijf me waar dan ook inzetten om niet toelaatbaar geluid en trilling omlaag te krijgen.

Groet,

Barbara :roll:

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 17-06-2015 08:42

Kennelijk kan ik jullie, lezers van de site www.pieptoon.nl , nog niet verlaten met mijn nieuwsberichten rond overlast Trillingen afkomstig van gebruik verschillende overlast brengende apparatuur uit buurhuis.

Verslag: 17-06-15

Gistermiddag, de bel gaat, een onbekend stel dames met vrij pinnig uiterlijk staan voor mijn deur.

"Goedenmiddag mevrouw, wij hebben het bericht ontvangen dat u problemen hebt met u buren.

Ik dacht in een flits....Wat hebben de Jehova's uit Godsnaam met mijn burenkwestie te maken?
Gaan zij ook al op pad om dit soort kwesties naar het rijk der fabelen te verwijzen?

Mag ik u vragen, wie u bent en van wie heeft u informatie ontvangen die u besloot hier aan te bellen?

Ow ja, wij zijn van de Wijkpost mevrouw, en hebben zo nu en dan vergaderingen met een clubje en daar hoor je wel eens wat....

Na een korte uitleg heb ik de dames vriendelijk verzocht om hun diensten iemand anders aan te bieden en mij met rust te laten.

Kennelijk raken nu enkele instanties van slag die allemaal ergens een klok hebben horen luiden...

"Een interessant geval bent u" hoorde ik eerder iemand van de gemeente zeggen..

Maar wie, zo blijft de onbeantwoorde vraag, heeft deze dames opdracht gegeven om onaangekondigd bij mij op bezoek te moeten gaan?

Ik kreeg daar dus geen antwoord op.

Al twee, tot driemaal eerder afgelopen jaar was ik op de Wijkpost om mijn verhaal rond de trillingen duidelijk proberen te maken, in de hoop meer duidelijkheid te krijgen over hoe het beste te handelen in deze kwestie.

Alle keren haalden ze daar hun schouders op en deden vervolgens niets
met mijn informatie.

Ook kwamen er geen verwijzingen naar elders.

En dan nu, na een lange zoektocht en heel hard werken mijnerzijds, en het kalf bijna verdronken is, en advocaat plus rechter eraan te pas moeten komen, waarschijnlijk ook nog eens zonder een te verwachten positief resultaat wegens gebrek aan bewijsstukken omdat buurman niemand toelaat in zijn huis, staan daar twee "sociaal" werksters dom te zijn aan mijn voordeur.

Op de valreep heb ik ze nog verwezen naar mijn buren en verteld dat dat het enige juiste adres is om aan te kloppen wanneer zij nog van plan zijn iets voor mij te willen betekenen.

Uit dit verhaaltje blijkt maar weer dat er bij politiek en veel wetenschappers nog steeds onvoldoende aandacht=interesse is voor de informatie die reeds bestaat rondom dit item.

Hartelijke groet,

Barbara

Plaats reactie

Terug naar “Geluidshinder door kattenverjager”