Ultrasoon geluid en gezonheid van de mens

Heeft u last van geluidshinder door kattenverjager (deze toestellen geven een pijnlijke pieptoon af van 140 decibel)? Meld het hier! Ook wat u juridisch kunt doen tegen deze vorm van geluidsoverlast.

OPROEP! Wij willen u vragen als u of uw kinderen medische klachten krijgen door de hoge pieptoon: Meld het aan de huisarts! Omdat (KNO) artsen en audiologen geen signalen binnen krijgen blijft dit een onderkent probleem!
Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 23-06-2015 20:12

Geachte lezer,

Ik zou van mijn Gemeente bericht krijgen wat of zij kunnen doen met de geluiden/trillingen die uit buurhuis komen, mijn huisleven enorm ondersteboven halen en langzamerhand tot een onmogelijk bewoonbare plek maken.
Het antwoord is dat zij niets kunnen/willen? doen, ze zijn twee maal komen luisteren en voelden geen trillingen.

Luisteren is ook iets anders dan trillingen voelen, maar okee...
Einde verhaal dus wat hen betreft.

Ik ga gemeente aanklagen omdat zij zonder enig verder onderzoek aangeven dat het een "private" kwestie is, en verwijzen mij naar de Buurtwijker, een man die niets met de buurt te maken heeft.
Deze heer zit wegens bezuinigingen al jaren op een kamertje ver weg gestopt van de buurt waar hij heer en meester zou moeten kunnen spelen!!
Maar nee, hij is ambtenaar, en dus op het stadhuis als stoeleklever neergepoot om zoveel mogelijk zaken die die zijn aandacht zouden moeten opeisen te kunnen afwijzen.

Dat is de tactiek die gehanteerd wordt om buurtmedewerkers niet te hoeven laten zeggen dat het hen eigenlijk niets interesseert en zij ook geen bevoegdheden hebben om iets werkelijk aan te kunnen pakken.

Ook hier geldt net als bij politiezaken in buurten, de dader wordt aan alle kanten beschermd en het slachtoffer mag het verder uitzoeken.

Ik ga daarom eerst maar naar de afdeling Bouw en Woningtoezicht om te kunnen achterhalen in hoeverre mijn buren hun huis zo drastisch mochten verbouwen zonder dat daar waarschijnlijk een vergunning voor nodig was.
het verbouwen speelde zich immers in huis af.

De enorme gehorigheid en doorlaatbaarheid van zijn zwaar doortrillende geluidsspullen is ontstaan nadat zij van alles en nog wat vertimmerd hebben tot en met compleet nieuwe vloeren van beton.

Het blijft allemaal gissen wat zich in dat huis afspeelt, daarom moet ik me kennelijk inspannen tot ik er bij neerval.
Want ook de rechter zal straks op komen draven met een vaststaand gegeven"wie eist, bewijst".
Hoe de rechter er zelf over denkt hangt nog steeds af van zijn of haar persoonlijke kijk op de werkelijkheid.

Deze site geeft me in elk geval nog het gevoel gelezen, en/of gehoord te worden, met als tweede doel dat waarschijnlijk een andere zoeker er ook nog iets uit mee kan pikken.
Dank voor het lezen.
Info uit welke hoek dan ook blijft altijd welkom...

Hartelijke groet,

Barbara

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 25-06-2015 21:43

Het is 26 juni en ik kan het dagboek wel weer even openen hier.

Heb bij mijn nieuwe pogingen alweer geen medewerking, en dus geen succes gehad rond het item buren en de overlast van trillingen afkomstig uit diverse apparatuur en de uitwerking op de menselijk gezondheid..

Bouw en Woningtoezicht zit vast aan eigen regels en wetjes en doet niets.
Mevrouw zoek een rechter op, dat is hetgeen zij te bieden hebben.
Bouw en Woning toezicht wil ook niet komen kijken naar woonsituatie en hoe de ligging ten opzicht van de huizen ervoor kan zorgen dat er teveel geluiden worden geleid via wanden en vloeren etc etc..
Net als de afdeling Handhaving komt de beambte die hier thuis is geweest met het bericht dat hij van zijn baas niet langer tijd mag steken in dit euvel.
Voor de hand ligt dus dat ik morgen deze baas ga contacten en vragen om een gesprek, want wat is tijd in deze nieuwe eeuw waar we met ruimte en haar werking in het bijzonder te maken hebben.

Tot slot belde ik advocaat om hem van de laatste wetenswaardigheden op de hoogte te houden.
Ik had al een poosje het idee dat ik degene ben die het meeste werk aan het verrichten is, i.p.v hij, want ook de laatste 2 mails van een maand geleden waren door hem nog niet beantwoord en het verbaasde hem dat hij deze niet had ontvangen.

Omdat ik merk dat alles wat ik aanpak, maar dan ook alles ons allen niets wijzer maakt, laat staan dat een oplossing uit welke hoek dan ook voorhanden zou zijn, ben ik in elk geval flink van leer getrokken en heb hem nogmaals verzocht een rechtszaak hiervan te maken, want aan dit gebed waar geen enkele instantie of advocaat de situatie uit wil diepen en daarmee in feite de dader beschermt komt nooit een einde.

Hij zegt dan om terug te komen op mijn wens een rechter te bezoeken:
Jij en ik staan voor Piet Snot als we voor de rechter staan zonder bewijs. Geen bewijs?
Na al die pogingen tot het leggen van contacten en de constante afwijzingen moet er toch enige dwang kunnen worden opgelegd om huiszoeking te doen?

En dan komt de klapper: Hoe zou jij het vinden als er bij jouw huiszoeking gedaan zou worden?
Perfect, als men dat nodig vindt om wat voor reden dan ook en daarmee een ander geholpen kan worden om tot een oplossing te kunnen komen, waarom zou ik dat dan weigeren? Wat heb ik te verbergen?
Maar de vraag hier en nu is, wat hebben buren te verbergen? Waarom die constante weigering mee te werken?

Bovendien zo melde ik, sta ik zeker niet voor Piet Snot, want ik heb veel te vertellen waar een rechter nog nooit over heeft nagedacht, en ik vind het ook heel belangrijk om de persoonlijke mening van zo'n rechter te horen. Ow maar dan ga ik niet mee, was de reactie...
Kijk! Een daar heb je het weer!!
Het spelletje van de macht komt onverwachts uit allerlei hoeken en gaten!! Dat is waar ik, en ik denk velen telkens tegenaan lopen als het om dit soort kwesties gaat.

Een advocaat adviseert toch? Bemiddelt toch, onderhandelt toch en procedeert toch over juridische zaken?

Maar niet bij de voor velen nog ongrijpbare, onzichtbare kwesties die maar niet gezien willen worden.

Ik wil weten wat zo'n rechter met mijn overduidelijke verhaal DOET, en WAT het hem doet, te moeten horen dat iemands leven volledig door de buren word overgenomen welke zo ongeveer gelijk staat aan een flinke terreurdaad..

Aan het einde van deze middag, vol frustraties heb ik de moed nog verzameld en ben ik naar het buurhuis gelopen, het getril was niet om uit te houden, de hele dag al werd er gegamed en getril met apparatuur.
Heb aangebeld, en gesmeekt of buurman zijn apparatuur voor 10 minuten wilde uitschakelen zodat ik dan uit kon sluiten dat de trillingen van hem afkomstig zouden zijn.

Hij zei okee, ik doe dat, en binnen 5 minuten kon ik thuis merken dat alles stil viel.
Ik ging terug om hem dat te vertellen en hij zei, hahahaha, dat is mooi voor jou, maar ik heb niets uitgezet.
Tegelijkertijd kwam hij dreigend met opgezette borstkas dicht op me staan...
Nou ben ik niet bang uitgevallen, maar het is natuurlijk afschuwelijk dat zoiets naast je woont...

Kijk en dit is dan het droevige resultaat van deze dag.
In de maling genomen door een schurk waar geen kruid tegen opgewassen is.
Geen poot om waar dan ook op te staan.
Ik ben in en in verdrietig en er zal dan nu uitgekeken moeten worden naar een ander huis.

Ons land, en de werkers die gekozen hebben het om het recht te laten zegevieren gaan mank aan van alles, vooral in deze tijd waarin vooruitgang, duurzaamheid en verlichting van oude denkpatronen zo'n grote wens is van velen die het leven liefhebben, sta je kennelijk voor paal als je de werkelijkheid niet kan/wil omzeilen..

Morgen, na een nachtje slapen,steek ik in elk geval mijn nek weer uit...

Hartelijke groet,

Barbara

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 26-06-2015 19:46

Ow hallo, ik heb vandaag mijn nek niet uitgestoken want dacht een dagje tuinwerk zal me goed doen.
Maar gedurende deze hele dag hoor ik vrij zachte alarm geluidjes in mijn tuin, die waarschijnlijk uit een van de tuinen rondom komen.
Aan de overkant woont een oude buurman van in de tachtig waarbij ik zonet heb aangebeld, ongerust een beetje, ik dacht plots misschien laat ie dat alarm wel klinken om hulp te vragen en is hij wellicht gevallen of zo..
Maar wat blijkt, toen hij gezond en wel de deur opende en ik mijn ongerustheid toonde over de alarminstallatie, zei hij vol trots
Ik heb een kattenverjager gekocht en die ben ik aan het uitproberen.
Hij was het zo zat dat alle katten uit de buurt telkens zijn goudvissen uit zijn vijver visten...
Ik heb hem gevraagd de boel wat zachter te zetten, hij zei onmiddellijk natuurlijk, ik ben stokdoof dus hoor niks.
Nu hoor ik niets meer, maar ben uiteraard heel benieuwd hoe dit dan verder uit gaat pakken..
En wel met oog op de gezondheid van die van mij en die van de buurman natuurlijk!
Graag reactie hoe het beste hiermee om te gaan..

Het ideote is nu hij het alarmgeluid heeft afgezet en weer vreselijke trillingen gevoeld worden hier in huis en mijn lichaam trilt vrolijk mee...
:roll:
Groet

Barbara

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Wetenschappelijk onderzoek, doet u ook mee?

Bericht door Barbara » 02-07-2015 18:32

Ik doe mee aan Wetenschappelijk "dubbelblind"onderzoek genaamd "GESOND" dat in samenwerking tussen GGD Amsterdam en Universiteit Utrecht word afgenomen.
Deelname is vrijwillig, verzekering dekt schade die, mocht die eventueel opgelopen worden tijdens onderzoek dat bij u thuis of op werkplek word afgenomen.
Tijdsduur test een paar maal gedurende 4 uur.
Gevoeligen voor Hoog-, zowel als Laagfrequent geluid of trillingen afkomstig van diverse zaken als: GSM900, 1800MHz of UMTS, WIFI, draadloze DECT, als ook Hoogspanningsleidingen, led lampen, stofzuiger, haarfohn, ventilatoten etc kunnen in de testen duidelijkheid bieden over de graad van gevoeligheid.
Er wordt dus onderzoek gedaan of u gevoelig bent voor elektromagnetische signalen en de gevolgen die dit hebben voor uw gezondheid.
Voor verdere info en praktische vragen mail:

Onderzoeksassistent: ivmoorselaar@ggd.amsterdam.nl of bel met 06-51490777
Het meedoen aan onderzoek stelt u in de gelegenheid om uw gevoeligheid voor bepaalde elektromagnetische signalen in de thuissituatie te laten onderzoeken.

Inschrijven kan tot 15 september 2015
Barbara Berichten: 18Geregistreerd: 13 jan 2014 12:56

Plaats reactie

Terug naar “Geluidshinder door kattenverjager”