Ultrasoon geluid en gezonheid van de mens

Heeft u last van geluidshinder door kattenverjager (deze toestellen geven een pijnlijke pieptoon af van 140 decibel)? Meld het hier! Ook wat u juridisch kunt doen tegen deze vorm van geluidsoverlast.

OPROEP! Wij willen u vragen als u of uw kinderen medische klachten krijgen door de hoge pieptoon: Meld het aan de huisarts! Omdat (KNO) artsen en audiologen geen signalen binnen krijgen blijft dit een onderkent probleem!
Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Ultrasoon geluid en gezonheid van de mens

Bericht door Barbara » 02-06-2015 14:07

Ik heb godzijdank dit Forum gevonden en denk in de goede richting t zitten om mijn probleem kenbaar te maken.Omdat contact met buurman onmogelijk blijkt, dan maar op deze manier op onderzoek uit.
Ik heb een probleem met geluid. Of liever gezegd een irritant getril of zoemend gegons wat zwaar irriteerd aan mijn gehoor, en mijn hartritme reageert daar ook negatief op. Ik ben geen hartpatiënt. Buren hebben twee honden die mij jarenlang overlast hebben bezorgd met dagelijks urenlang geblaf tijdens afwezigheid echtpaar. Niets hielp briefjes niet, praatjes niet, politie niet en ga maar zo door. Het was afzien drie jaar lang, totdat vorige zomer naast hen andere buren kwamen wonen die onmiddellijk klacht kenbaar maakte, er werd toen IETS aan gedaan. Niemand weet wat maar honden blaffen plots niet meer. Het is echt een wonder. Maar de klachten over mijn gezondheid nemen toe, en dat heeft volgens mij alles te maken dat er aan hun huis aan de buitenzijde als ook binnen een apparaat met ultrasoon geluid (voor ons voelbaar als een soort straling) is bevestigd aan muur en wand. Mijn brandende vraag is dan ook wat kunnen wij hier aan doen zodat niet straks mijn gezondheidsklachten zodanig parten gaan spelen dat niet de hondeneigenaar maar ik de pineut ben. Het is echt heel, heel hinderlijk en dat gaat dag en nacht door die irritatie. Ik hoop van ganzerharte dat iemand mij hierover iets meer kan vertellen ter geruststelling en als richting aangever wat hieraan te doen.mvg Barbara

mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Bericht door mosquito » 03-06-2015 17:21

Beste Barbara,

Ik raad u aan dit te melden aan de GGD. Kijk op http://www.ggd.nl voor de GGD bij u in de buurt. Hoe heeft u onze website gevonden?

Voor lage tonen kunt u terecht op http://www.laagfrequentgeluid.nl
Tevens op www.geluidsforum.nl

www.stopumts.nl is misschien ook een goede website? Helaas worden hiernaar te weinig onderzoeken gedaan naar de effecten op de mensen. En naar mijn idee is dat puur uit financieel belang? Het is zeer van belang dat alle mensen die medische klachten ervaren van zich te laten horen!

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 03-06-2015 18:12

Dank voor je reactie.
Alle genoemde websites en bijbehorende personen zijn al tijden op de hoogte van mijn probleem.
Helaas ik vind nergens, behalve van lotgenoten (lief bedoeld) wel gehoor maar schiet niet op hier in huis.
De dramatische situatie veranderd niet, wie ik er ook bij betrek.
Ook vandaag kan ik nauwelijks werken achter mijn bureau omdat buurman aan het knallen en schieten en dreunen en trillen is op zijn play-station.
Het is een boerenhark die gestraft zou moeten worden omdat hij geen enkele medewerking verleend en mijn advocaat die de RECHTSTAAT vertegenwoordigt neemt dat alles ook voor zoete koek. Geen zin om zich in deze materie te verdiepen...Schandalig wel, vind je niet?
Ik ben echt razend en mijn hart?
Ik weet niet hoe lang een mens dit dagelijks van 08.00 uur tot 24 uur vol kan houden.
Met mooi weer probeer ik buiten te werken maar de terrastegels geven ook al trillingen door gebruik play-station met trilapparaat uit buurhuis.
En de mosquito!
Ik zal GGD mijn verhaal doen eerdaags maar heb geen enkele fiducie dat dit ook maar iets zal helpen behalve wellicht voor het nageslacht.

Nogmaals dank voor je interesse..

mvg

Barbara

P.S. Ik heb je site gevonden omdat ik zocht naar alles over gehoor e.d.

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 03-06-2015 18:29

Daar ben ik nog even.
Ik heb meteen bij de GGD in mijn gemeente een aangeboden formulier op hun website ingevuld met mijn verhaal, en digitaal gepost.
Heb hen gevraagd om een reactie op dat schrijven.
Ik ben benieuwd en zal de uitkomst ook hier even posten.

Tot ziens en nogmaals dank voor de tip.

mvg

Barbara

mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Bericht door mosquito » 03-06-2015 19:03

Heeft u een koop- of huurwoning?

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 04-06-2015 20:53

Ik heb een eigen huis.

mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Bericht door mosquito » 07-06-2015 20:48

De meeste gemeentes hebben een APV waarin staat dat geluidshinder niet toegestaan is. Als u er met uw buren niet uitkomt dan kunt u een verzoek tot handhaving indienen. Daarop moet de gemeente reageren. De meeste gemeentes zullen dan een buurtbemiddeling voorstellen. Onze ervaring is dat dit erg traag verloopt. Als er meer mensen last van het geluid hebben dan heeft u sneller een zaak bij de gemeente.


U dient te bewijzen dat u last heeft van het geluid. In de uitzending met mr. Visser werd hierin aangegeven een aangetekende brief te sturen naar uw buren waarin u ze 2 weken de tijd gunt het geluid de reduceren. Zo niet, dat u dan naar de rechter gaat stappen. Ik weet niet of u een rechtsbijstand verzekering heeft? Overigens de meeste rechtsbijstandsverzekeringen hebben een clausule waarin staat dat geluidshinder niet onder de dekking valt.

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 07-06-2015 21:03

Dank voor de goede zorgen..
Ik ben al in contact met de dienst Handhaving van gemeente.
Wij hebben al een aantal keren hier in huis geluisterd en de handhaver heeft ook al contact met buren gemaakt. Ik houd ondertussen een logboekje bij want er spelen meerdere overlastige geluiden uit andere appartuur dan de vermeende Mosquito alleen.
Tot noch toe is het bezoek van inspecteur Handhaving op niets uitgelopen. terwijl ze zo vriendelijk zijn om ook buiten hun kantooruren hier onverwachts langs te komen.
Advocaat kreeg ook al geen contact.
En nu zal dan straks als er geen verbetering in het maken van contact komt de rechter eraan te pas moeten komen.
Ik had voor mijzelf die route al duidelijk toen we eraan begonnen omdat gedrag van buren al 15 jaar onveranderd is gebleven, en dus beneden nul.
Dikke pech als je dat naast je hebt wonen.
Tis idd jammer dat alles zo traag verloopt..
Ik houd jullie hier op de hoogte zoals ik eerder had afgesproken.
Nogmaals dank.
Ik ben verder aardig handig in het handelen van dit soort zaken geworden omdat ik weet hoe mezelf kalm te houden, wat niet wegneemt dat de last zwaar is. Moet hierdoor veel naar buiten terwijl ik binnenshuis andere zaken aan mijn hoofd heb die niet zomaar weggeschoven kunnen worden..
Ik kan b.v.onmogelijk mezelf zijn en studie afmaken door deze overlast. Heb al een amaal tentamen op moeten schorten.
Lichamelijk gaat ook slecht. Hartritme reageert negatief op triggering. Slik valeriaandruppels..
mvg Barbara

mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Bericht door mosquito » 08-06-2015 09:01

Geluidsoverlast is qua regelgeving vind ik slecht geregeld in Nederland. Daarin valt veel te verbeteren. In Nederland hebben wel allemaal splinter partijen. Misschien dat er nog een politieke partij bij moet komen tegen geluidshinder. Geluidsoverlast waarvan dieren hinder hebben is al helemaal niets geregeld in de wet. Hoe egoïstisch is de mens dat die alleen aan zich zelf denkt? Ik ben zeer benieuwd naar de verloop van zaken. Soms zit er niets anders op dan te verhuizen maar dat gaat zo lastig met koopwoningen.

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 08-06-2015 10:12

Ja en dan de belachelijke situatie die geldt voor een rechtsbijstandsverzekerde..
Een melding voor geluidsoverlast wordt niet behandeld staat in een clausule.
Nota bene een van de meest dramatische situaties van deze tijd!
Volgende generatie ondervindt dramatische last van een compleet ontregeld gehoor, met alle gevolgen voor een waarschijnlijk werkloos leven zonder normale contacten!! Verzekeraars zullen altijd de boel op willen lichten.Dat is altijd al zo gegaan. mvg Barbara

Plaats reactie

Terug naar “Geluidshinder door kattenverjager”