Kattenverjager amsterdam, ondragelijke pieptoon, oorsuizen

Heeft u last van geluidshinder door kattenverjager (deze toestellen geven een pijnlijke pieptoon af van 140 decibel)? Meld het hier! Ook wat u juridisch kunt doen tegen deze vorm van geluidsoverlast.

OPROEP! Wij willen u vragen als u of uw kinderen medische klachten krijgen door de hoge pieptoon: Meld het aan de huisarts! Omdat (KNO) artsen en audiologen geen signalen binnen krijgen blijft dit een onderkent probleem!
Plaats reactie
tbryel
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-11-2017 19:16

Kattenverjager amsterdam, ondragelijke pieptoon, oorsuizen

Bericht door tbryel » 14-11-2017 20:06

Hallo iedereen,

Hierbij mijn eerste nare ervaring met de kattenverjager. Onze nieuwe buren hebben last van kattenpies en hebben daarom besloten kattenverjagers aan te schaffen. Zij hebben er 3 maar na dat we gemeld hebben hier last van te hebben staat er nog slechts 1 aan en is de frequentie zo hoog mogelijk ingesteld. Toch hebben wij ook hier nog steeds last van en ben ik van plan om dit te gaan melden bij NVWA, GGD en huisarts. Ik heb er echt heel erg veel last van, mijn vriendin hoort het ook en ervaart het als irritant maar ik heb zelf last van oorsuizen als gevolg, continu suizen en piepen ook als de piep van de kattenverjager er niet is.

Daarnaast alvast de APV geraadpleegd van onze gemeente, hierin staat het volgende:

Artikel 4:6 Overige geluidhinder

1. Het is verboden buiten een inrichting in de zin van de Wet milieubeheer of het Besluit toestellen of geluidsapparaten in werking te hebben of handelingen te verrichten op een zodanige wijze dat voor een omwonende of voor de omgeving geluidhinder wordt veroorzaakt.


Dit lijkt er op te duiden dat het geen zij doen om katten te verjagen instrijd is met onze gemeentelijke APV, zijn jullie het eens met deze conclusie?

Verder is de situatie als volgt, we zijn in gesprek over een waterpistool (circa 75 euro) als alternatief voor de kattenverjager (circa 35 euro), ik ben van plan om deze aan te schaffen en in bruiklijn aan de buren uit te lenen zodat ik iig geen last meer heb. Wat vinden jullie van deze oplossing?


mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Bericht door mosquito » 08-12-2017 18:09

Hallo,

Dank voor uw melding. Een kattenverkager op waterbasis adviseren wij altijd. Het geluid van deze toestellen is schadelijk. Helaas is door de GGD een onderzoek verdraaid. Daardoor denkt de politiek dat er niets aan de hand is.

Wij willen u vragen het zeker te melden bij GGD. De NVWA krijgt veel klachten over "ultrasone" kattenverjagers.

De term ultrasoon geluid is vaak misleidend. Het betreft vaak hoogfrequent geluid. Hiermee werkt de Mosquito ook. Hiermee worden hangjongeren weggejaagd. Ondanks dat het geluid voor oorsuizen zorgt was dit geen reden om dergelijke apparaten te verbieden. Zo vind de VVD dat als je last hebt van dit geluid: los het op met je buren. Zo niet dan vind de VVD kennelijk dat het probleem mag blijven bestaan.

Eppo Bruins ChristenUnie wil hier niets over horen.

Plaats reactie

Terug naar “Geluidshinder door kattenverjager”