Gemeente Middendelftland

Let op u mag alleen straatnaam en locatie noemen.
Plaats reactie
mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Gemeente Middendelftland

Bericht door mosquito » 24-11-2014 13:38

Mij zijn twee plaatsen in Schipluiden bekend. De één (Reigerpad) geeft wanneer hij aanslaat een paar korte tonen en gaat dan uit. Het wordt wel aangegeven als een erg vervelend geluid wanneer er langsgelopen wordt. Bij de andere (Van Gentsingel) blijft het geluid aanhouden zolang de verjager geactiveerd blijft.

Ik wil er hierbij wel op wijzen dat er een verschil tussen last en overlast is. Omdat het wat betreft het Reigerpad er alleen hinder is als er voorbij de woning gelopen wordt, of dat er voor de betreffende woning bewogen wordt, is het erg vervelend, maar er is geen sprake van overlast. Daarnaast is er veel begrip dat voor een dergelijke oplossing gekozen wordt. Veel geld en tijd kan er immers in een tuin zitten en ook zij hoeven geen (over)last te hebben van de huisdieren van anderen. Ook is dit misschien een betere oplossing dan bepaalde kattenverjagers die op geur werken.

Ook over de Van Gentsingen heb ik de afgelopen dagen wel wat opmerkingen gehoord dat kinderen het duidelijk horen, maar volwassen niet.

Goed dat we het er over gehad hebben en dat er een standpunt is voor het geval het ergens minder prettig is.

Plaats reactie

Terug naar “Meld hier adressen van kattenverjagers”