In gesprek met de Rhine Group

Winkels of webshops die deze producten verkopen.
Plaats reactie
mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

In gesprek met de Rhine Group

Bericht door mosquito » 22-03-2014 04:07

Vraag aan de Rhine Group hoe het zit dat bij dezelfde geluiden wel degelijk dieren zoals honden weggejaagd worden:
U citeert selectief en blijft ons verwarren met kattenverjagers. Wij zijn de tuinwachter niet. Wij richten ons niet op dieren. Integendeel. Het gegeven dat is aangetoond - niet beweerd maar aangetoond - dat honden zich in het geheel niet storen aan het geluid van de Mosquito is voor ons belangrijk. Denk aan blindegeleidehonden.

Het geluid van de Mosquito is - volgens de geldende criteria - niet ultrasoon, maar gewoon hoog. Dat er in de spreektaal over ultrasoon wordt gesproken is iets anders. Als ik u kan bewegen tot een genuanceerd oordeel waarbij u onderscheid maakt tussen de door u verfoeide kattenverjagers en ons product heeft een discussie misschien zien. Ik zie dat gezien u "mosquitofobe" opstelling niet gebeuren. Als u zou willen is er voldoende objectief materiaal op internet te vinden. U moet alleen willen zoeken.
Vervolgens bij de Rhine Group aangegeven dat mensen nogal last en gezondheidsklachten krijgen door deze hoogfrequente geluiden:
Nog één reactie/waarschuwing dan. Ik ga onze advocaat laten onderzoeken of u zich schuldig maakt aan smaad en eventueel stalking.
U citeert hier weer iemand die last heeft van een blijkbaar door een particulier ingezet apparaat om vogels te verjagen. Eventueel zelfs moedwillig op deze persoon gericht. Zonder enig bewijs betrekt zij en dan ook u hier weer ons product bij. Ik ga er van uit, dat zijn dat uit onkunde doet. U bent daarentegen geïnformeerd. Het dringt blijkbaar niet tot u door dat Mosquito een merk is en geen soortnaam. Door deze verwisseling moedwillig en herhaald te maken kunt u onze belangen schaden en anderen misleiden. Als er juridische mogelijkheden zijn u in deze te corrigeren zal ik die zeker nemen.
In een media uitzending liet de Rhine Group weten dat zij nooit klachten hebben ontvangen over de Mosquito. Dus dan zal het wel goed zijn. Echter er zijn later wel klachten zijn gekomen over de Mosquito. Nu erkent de Rhine Group dit wel. Echter deze klachten zouden terecht zijn omdat de Mosquito verkeerd zou zijn opgesteld? Dus kennelijk zitten er wel gevaren bij dit toestel.

Vervolgens geeft de Rhine Group aan dat ik hun verwar met een kattenverjager. Zij zeggen: een stoel is een stoel en een tafel is een tafel. Daar ben ik het met hun eens. Maar wanneer ik zeg dat hoogfrequent geluid hoogfrequent geluid is, dan gaat dat bij hun er niet in. Dit terwijl zowel Mosquito als een kattenverjager hoogfrequent geluid afgeeft. Als je dit nu een kattenverjager of Mosquito noemt.
U zegt het zelf: "ik stond vandaag met een artikel in het AD" . Dit is weer een bewijs, dat u moedwillig onze merknaam misbruikt.
Dat u aangeeft rechten gestudeerd te hebben ondersteunt mijn opvatting dat u zich bewust zou moeten zijn van het risico die uw media acties opleveren.
De Raad van Europa is ook tegen Zwarte Piet. Als jurist moet u weten dat dit advies slechts een advies is.
Overigens is de enige rechtszaak die in Nederland tot nu toe tegen een plaatser van een Mosquito is aangespannen verloren. Dus zelfs als u partij zou zijn, zouden uw kansen waarschijnlijk beperkt zijn.
Al met al neemt de Rhine Group naar ons idee de klachten niet serieus van de mensen. In de eerdere media uitlatingen geven zij te kennen dat zij geen klachten ontvangen van jongeren. Daarbij moet gezegd worden dat veel burgers niet weten van het bestaan van een Mosquito. Een pieptoon met hoogfrequent geluid is zeer lastig te lokaliseren waar het geluid vandaan komt.

Plaats reactie

Terug naar “Winkels of webshop houders”