Katten uit de tuin houden:

Bespreekt u hier welk middel bet best tegen het verjagen van katten werkt.
Plaats reactie
mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Katten uit de tuin houden:

Bericht door mosquito » 13-03-2014 12:15

De Nederlandse Stichting Geluidshinder geeft aan dat kattenverjagers die hoorbaar zijn voor de mensen verboden moeten worden. Immers een kat kan horen tot en met 50 kilohertz. En een mens tot circa 20 kilohertz. Wanneer de toestellen werken vanaf 30 kilohertz zou het probleem opgelost zijn? Echter er is nog maar weinig onderzoek gedaan naar ultrasoon geluid op de mensen. Bovendien kan ultrasoon geluid schadelijk zijn voor de mensen.

Je hebt ook speciaal schrikdraad te koop dat effectief tegen de katten werkt.

Verder heb je een waterspuit dat water spuit op de katten. Ik weet uit ervaring dat dit zeer effectief werkt. Echter ik heb de werking van dit apparaat nog niet gezien. Wie weet meer?

Kattenschrik van de Action: Dit is niet duur en werkt goed zo ik begrepen heb van iemand die een hekel aan katten in de tuin heeft.

Rob Siteur
Berichten: 3
Lid geworden op: 13-03-2014 09:58

Alternatief voor kattenverjager

Bericht door Rob Siteur » 13-03-2014 20:38

Over die waterspuit wil ik wel meer weten. Ik stel me voor dat effect nog beter wordt als jer er azijn en (water)verf aan toevoegt. De kat leert het dan misschien af en we kunnen de eigenaar van de kat er met bewijs op aanspreken.

Probleem is natuurlijk wel dat je kinderen niet wilt besproeine als ze een keer de tuin in lopen om een bal te halen. Dan is een pieptoon misschien nog beter.

mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Bericht door mosquito » 14-03-2014 10:34

In een rechtszaak hebben wij gezien dat een rechter het onrechtmatig vond dat een kat in de tuin poept in die van een ander. De uitspraak was van de rechter dat de buren in kwestie 1 gulden per keer moest betalen. Je kunt ook katten doen in een kattenren zodat de buren geen last meer hebben van jouw dier. In de wet is er overigens niets geregeld over loslopende katten. Hoewel er niets geregeld is in de wet vinden wij wel dat je als buren rekening met elkaar dient te houden. Een kat begraaft netjes (als het goed is) zijn behoefte in tegenstelling tot een hond. Wat is hiervan het probleem? Als ik de tuin doe, dan heb ik een plastic zakje dat er bij eventuele poep je dat netjes opvangt.

In een advertentie zagen wij dat één kattenverjager een bereik heeft van 1500m2 oppervlakte. Wij vinden deze oppervlakte veel te groot. Wij zijn van mening dat dergelijke geluiden binnen proporties moeten zijn. Wij hebben geluidsmeting laten doen daaruit bleek dat het volume te hard was en derhalve niet voldoet aan de wettelijke normen. BW 5:37/APV geluidshinder. Op dergelijke apparaten zitten geen normen op aan volume die binnen de wettelijke grenzen zijn.

mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Bericht door mosquito » 18-05-2015 16:10


GeneraalPutlucht
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-10-2014 13:05

Bericht door GeneraalPutlucht » 26-08-2015 07:57

mosquito schreef:In een rechtszaak hebben wij gezien dat een rechter het onrechtmatig vond dat een kat in de tuin poept in die van een ander. De uitspraak was van de rechter dat de buren in kwestie 1 gulden per keer moest betalen. Je kunt ook katten doen in een kattenren zodat de buren geen last meer hebben van jouw dier. In de wet is er overigens niets geregeld over loslopende katten. Hoewel er niets geregeld is in de wet vinden wij wel dat je als buren rekening met elkaar dient te houden. Een kat begraaft netjes (als het goed is) zijn behoefte in tegenstelling tot een hond.
Helaas geldt dat hier in de buurt niet. Ik zit in een wijk waar enorm veel katten zitten. De vele drollen die hier liggen zijn van diverse katten die NIET begraven. De drollen liggen gewoon op gras, op bestrating en zelfs op zand. En nee, de drollen zijn niet van honden maar echt van katten. Ik heb die rotmormels zelf zien schijten zonder te begraven.

Het kleine stukje gras voor ons huis wordt overdag van drollen ontdaan. De volgende ochtend liggen er weer 4. De achtertuin wordt van drollen ontdaan, de volgende dag liggen er 4 tot 6.

De barbeque, de auto en de planten zijn niet veilig voor spoeiende katers.

Ik ben die schijtmormels helemaal zat. Ik heb dan ook gewoon zo'n ding in de tuin staan.
Wat is hiervan het probleem? Als ik de tuin doe, dan heb ik een plastic zakje dat er bij eventuele poep je dat netjes opvangt.
Dat vind jij geen probleem. Jij bent eigenaar van die strontmachines. Jij kiest voor die beesten met hun stront, ik niet.
Stront in een zakje en dan in de container? Wij hebben niet de luxe van een restcontainer. Die moet dus in de prullenbak en dat stinkt als de ziekte als het even in het dichtgeknoopte zakje zit.

Je gaat de strijd aan met de kattenverjagers maar je bent zelf een veroorzaker van problemen terwijl je de gevolgen daarvan weer probeert aan te pakken.

Je bent in mijn beleving een hypocriete ***. Neem je verantwoordelijkheid (samen met alle andere katteneigenaren) en je zal zien dat die apparaten in no-time verdwijnen.

mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Bericht door mosquito » 26-08-2015 08:40

Sorry, maar ik heb helemaal geen katten.

Vara's programma Vroege Vogels heeft kattenverjagers getest waaruit blijkt dat ze niet werken.

http://vroegevogels.vara.nl/Fragment.67 ... 42401c2cdf

De kattenverjagers werken op de gehoorgrens van de mensen. Niet van de katten die kunnen veel hogere tonen horen.


http://vroegevogels.vara.nl/media/173214

GeneraalPutlucht
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-10-2014 13:05

Bericht door GeneraalPutlucht » 26-08-2015 10:54

mosquito schreef:Sorry, maar ik heb helemaal geen katten.
Zonder namen te noemen: je hebt wel katten gehad op het moment dat je pieptonen.nl gestart bent.

mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Bericht door mosquito » 26-08-2015 14:33

Ja, ik heb katten gehad. Maar die heb ik weggedaan. In boek van Mr. Visser staat dat hij ook een kat had. Toen iemand op de buurt klaagde over zijn kat had hij hem meteen weggedaan.

Plaats reactie

Terug naar “Alternatief voor kattenverjager?”