E-mail verkeer NVWA over kattenverjager schadelijk?

Nieuwsberichten over kattenverjagers die hoge pieptoon in de tuinen verspreiden. Het kan tevens gaan om muizenverjagers, dierenverjagers, muggenverjagers of mollenverjagers.
Plaats reactie
mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

E-mail verkeer NVWA over kattenverjager schadelijk?

Bericht door mosquito » 08-10-2014 11:04

Rapportage Elmo kat dat in 2009 in de Telegraaf stond.

12 juni: Voor het eerst een ding zien hangen aan de schutting. Zelf waren we deze weken veel wag met de caravan.

Elmo, onze katje hebben we donderdagavond 18 juni voor het laatst gezien. 28 juni: er achter gekomen wat voor ding het was namelijk een kattenverjager.

Heb vervelende opmerkingen: jammer voor jullie: Met andere woorden de eerste kat is opgekrast.

29 juni: naar de buren toegeweest. Woordenwisseling. We moesten blijkbaar nog begrip opbrengen voor zoiets radicaals. Het ding is 's avonds tot de volgende avond eruit geweest. Volgens mij hebben ze hem ergens laten controleren.

30 juni: Weer teruggeplaatst. Wel typisch dat ons katje net weer terug was. Blijkbaar durfde ze weer. Gedrag was toen heel aanders, heel aanhalig, eet slecht en heel sloom. Ligt languit op de vreemdste plaatsen te slapen, heel angstig, blijft zich wassen. En vreemd miauwen. Had net stichting dierenvrienden voro vermiste dieren gebeld. Vervolgens politie gebeld, juridisch loket en de dierenpolitie. En later de gemeente.

2 juli: zelf gehoord: hierna meer klachten.

3 juli: allerlei dingen uitgezocht en dignen die ik gevonden had naar de gemeente gebracht, afdeling handhaving.

Besloten om samen met de stichting dierenvrienden aangifte bij de politie te doen maar we werden weggestuurd. Zij zouden hier niets mee kunnen.

Later van het juridisch loket begrepen dat ze dat niet mogen weigeren.

4 juli met Elmo gaat het weer iets beter

5 juli Katje aan de overkant deed vreemd, zat over te geven, buurvrouw aan de overkant had ook klachten. Wat 'n geluk dat Elmo terug is gekomen. Daardoor weten we nu meer. Niemand heeft in de gaten dat alles door dat ding zal komen. Je hoort en ziet het niet.

6 juli Juridisch loket gebeld, zeiden dat de politie aangifte moet opnemen. Elmo weer weg. Direct melding gemaakt en gebeld naar Middelburg. Direct melding gemaakt. Niets van de gemeente gehoord.

7 juli: Niets van de gemeente gehoord. Zelf gebeld. Gemeente heeft nog niets ondernomen. Politie gebeld, kwam niets verder. Milieulijn gebeld. Zij gaven aan niets te kunnen doen. De gemeente zou geen bevoegdheden hebben (dit is overigens onjuist, red. pieptonen.nl). Ook met VROM gebeld waar ik keurig werd geholpen.

8 juli: GGD zou contact opnemen, werd niet gebeld dus heb ik zelf gebeld. Kon niets uitzoeken want de gemeente moet daar toestemming voor geven. Tenslotte heeft ze toch nog gebeld. Ik moet de GGD nog terugbellen eventueel met een buurtbemiddeling.

Schiet lekker op zo! Die kattenverjagers moeten uit de handel! Weer met VROM gebeld met afdeling risicobeleid. Uitiendelijk terechtgekomen bij de NVWA. Onbeschrijfelijk maar waar!

De kattenverjager staat er nog steeds. Hopenlijk komt er nu snel een oplossing. Maar wel zitten we hier met lichamelijke klachten en zieke dieren die we aan de overkant van de straat nog voorbij zien sluipen. De kattenverjager: Onbegrijpelijk dat zulke agressieve dingen verkocht mogen worden en zeer teleurstellend dat ik zo vreselijk veel moeite heb moeten doen om iets te bereiken. Zo'n apparaten (kattenverjager red.) hoort in een woonwijk niet thuis. Het gaat hier om de kinderen, mensen en dieren die hier wonen en wel gezond willen blijven, en willen leven in een zo goed mogelijk milieu. Ons katje Elmo is goed ziek geweest en zelf ben ik ook niet in orde. Meerdere mensen om me heen zag ik met dezelfde klachten. Ze willen me nog steeds niet geloven. Iedereen dacht dat het van de warmte kwam. Maar omdat Elmo ons katje na twee weken zoeken terug is gekomen, met h eel ander gedrag en klachten ging ik die link leggen. Heb het ding van zelf van dichtbij gehoord en kreeg toen verschillende klachten, vreselijke moeheid, overvallen worden door slaap, rillingen, duizeligheid en evenwicht in de war. Hoorde dat rotgeluid uren in mijn hoofd (dit is oorsuizingen, ook wel tinnitus genoemd red.)

Ik hoop dat alles tot op de bodem uitgezocht wordt en dat ik heir in de buurt mensen rustig kan houden. Maar onrust zal er onstaan als je bij zulke hoogfrequent geluid in de buurt bent geweest, wat nog gereflecteerd zal zijn tegen het huis en verdubbeld zou kunnen zijn als je op blote voeten liep. Het ding staat nog geen meter uit de straat en plus minus 5 meter van onze tuin vandaan. Hopende op een goed resultaat teken ik. Hoogachtend ZP Zierikzee.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over kattenverjagers”