Klachten kattenverjager NVWA pieptoon

Nieuwsberichten over kattenverjagers die hoge pieptoon in de tuinen verspreiden. Het kan tevens gaan om muizenverjagers, dierenverjagers, muggenverjagers of mollenverjagers.
Plaats reactie
mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Klachten kattenverjager NVWA pieptoon

Bericht door mosquito » 08-10-2014 11:09

Mijn 20 jarige dochter wordt gek van het geluid van de zogenaamde "honden en kattenverdrijver" door middel van ultrasoon geluid en hoogfrequent geluid, dat onze buren sinds twee weken hebben staan. Het dringt zelfs door tot haar slaapkamer (zolder). Volgens de gebruiksaanwijzing van het apparaat kan het geluid niet door de mens gehoor dworden. Echter niet alleen mijn dochter hoort dit irritante, doordringende geluid, maar ook jeugdige bezoekers van ons huis en jeugdige voorbijgangers. Ouderen horen dit geluid niet, ook mijn buren en ik zelf niet. Het apparaat zendt een hoogfrequent geluid gecombineerd met ultrasoon geluid uit van 18Khz tot 24KHz. met een maximale straal van 6,5 meter. (volgens de gebruiksaanwijziging) Tot nu toe waren de klachten van mijn dochter niet serieus genomen. Niet door de buren en niet door de fabrikant. De fabrikant zegt, zonder nader onderzoek, dat er geen technisch defect is, maar ontkent niet dat het geluid door een aantal mensen gehoord kan worden en vindt dit niet hun probleem is "zelfs al zou de maximale reikwijdte tussen de 7 en 10 meter zijn". Dit is een serieus probleem. Graag uw advies. Vriendelijke groet....

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over kattenverjagers”