Oorpijn door kattenverschrikker

Nieuwsberichten over kattenverjagers die hoge pieptoon in de tuinen verspreiden. Het kan tevens gaan om muizenverjagers, dierenverjagers, muggenverjagers of mollenverjagers.
Plaats reactie
mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Oorpijn door kattenverschrikker

Bericht door mosquito » 02-12-2014 19:10

http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=153212

Een buurman heeft in zijn tuin een goedgekeurde kattenverschrikker staan.
Al 2 x heb ik hierdoor een zeer erge oorpijn opgelopen die enkele dagen duurde.
Op mijn vriendelijke verzoek het ding te verplaatsen reageerde hij al 2 x agressief; politie zegt dat meneer in zijn recht staat en verzoekt mij om de straat over te steken; dit voelt als een straatverbod en is bijna onmogelijk omdat ik op een soort eiland woon.
Staat meneer in zijn recht?


Antwoord:
Ik adviseer u contact op te nemen met de Nederlandse Stichting Geluidshinder (NSG) voor nadere informatie. Kijk op www.nsg.nl

Reactie vraagsteller:
Geachte heer (of mevrouw) Tamourt,
Hartelijk dank voor uw reaktie. Helaas kan ik hier niet zoveel mee: Het gaat niet om geluid maar om een trilling met zeer hoge frequentie die niet hoorbaar is voor de meeste mensen. Veel mensen (lijkt tegenstrijdig) hebben hier toch klachten over (heb ik gevonden op internet) omdat het hinderlijk is maar bij mij ontaardt het in een helse aanhoudende pijn.
Via genoemde website kan er nog niet gereageerd worden: dit gedeelte is "under construction".
Kern van mijn probleem is of iemand een goedgekeurd apparaat in zijn eigen tuin mag zetten en daarmee ernstige overlast aan toevallige voorbijgangers op het openbare trottoir mag veroorzaken.
Met vriendelijke groeten,


Joost Vervoorn


Antwoord Beheerder:
De Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van uw uw gemeente zal wel iets zeggen over geluidoverlast. De vraag is of de kattenverschrikker juridisch geluidsoverlast veroorzaakt.

Ik adviseer u nogmaals contact met het NSG op te nemen:

NSG-servicelijn
De NSG adviseert over wettelijke, procedurele, sociale en (bouw)technische zaken. Voordat u mailt of belt kijk dan eerst bij documentatie hiernaast. Ook op de linkpagina treft u heel veel informatie. Op maandag en woensdag kunt u ons bellen op nr. 0152562723. Op andere werkdagen op nr. 0570601108. E-mailen kan elke dag op: info@nsg.nl

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over kattenverjagers”