Geen hulp van dierenorganisaties?

Nieuwsberichten over kattenverjagers die hoge pieptoon in de tuinen verspreiden. Het kan tevens gaan om muizenverjagers, dierenverjagers, muggenverjagers of mollenverjagers.
Plaats reactie
mosquito
Site Admin
Berichten: 830
Lid geworden op: 30-11-2013 02:09

Geen hulp van dierenorganisaties?

Bericht door mosquito » 06-06-2015 20:34

Het is ronduit teleurstellend dat wij als meldpunt geen medewerking kunnen krijgen van dierenorganisaties. Zo zegt de Dierenbescherming dat zij geen financiële middelen hebben om wat te doen tegen dierenverjagers met keiharde ultrasone geluiden. Een oproepje op hun website zou volgens ons al voldoende kunnen zijn. Wij hebben hiervan een klacht opgemaakt en wachten af op een reactie.

Wij zoeken iemand die begaan is met dieren en ook de oren in bescherming wil nemen van het dier. Want dit kan zo niet langer!

Graag zouden wij willen onderzoeken of dieren een gehoorbeschadiging krijgen van het harde geluid. Wettelijk gezien mogen geluiden boven het menselijk gehoor keihard zijn. Misschien dat een dierenarts zich geroepen voelt om dit nader te onderzoeken?

Barbara
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2015 13:55

Bericht door Barbara » 06-06-2015 20:55

Dolgraag zou ik medewerking willen geven, als ik maar wist hoe.

Ik heb al jaren inspanning geleverd rondom mijn buurhuisdieren, waarvan ik nu het vermoeden heb dat er een mosquito in hun huis is geplaatst en niet alleen deze huisdieren, maar ook ik vreselijk last ervaar van de uitstraling van dit apparaat.
Mij was al jaren opgevallen als buurvrouw haar honden uitliet dat de oortjes van de dieren altijd strak gespannen naar achter staan. Dat is een teken, zelfs voor een leek die ik overigens niet ben, dat er hoogspanning op het gehoor staat! Zij worden bovendien slechts 2 maal daags gedurende 5 minuten uitgelaten. Daar moeten zij het mee doen.
Dat ik intens meelij ervaar met deze dieren spreekt voor zich en heb daarom vaak gebeld met dierenbescherming, ook een of twee dierenartsen hier ter plaatse het geval voorgelegd. Ik kreeg als reactie dat dit gedrag van deze honden, het buiten proporties heftig reageren op heel minieme geluiden van buitenaf, zeker richting mishandeling ging. Zij adviseerden aangifte te doen bij 114.
Zelfs daar werd ik afgewimpeld omdat het niet onder mishandeling viel zoals zij voor ogen hebben. Jammer, zo vreselijk jammer dat dit getolereerd wordt, en erger, mijn buurvrouw vind van zichzelf dat zij een enorme dierenliefhebster is. Kortom je staat zelfs voor een dier in nood met je rug tegen de muur. Droevige groet, Barbara

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over kattenverjagers”